5 produktów, które warto wprowadzić do diety, by zadbać o skórę w czasie menopauzy

Ciało

5 produktów, które warto wprowadzić do diety, by zadbać o skórę w czasie menopauzy

Opublikowano 26.05.2022

4 min. czytania

W czasie menopauzy skóra staje się wiotka i sucha, wymaga szczególnej pielęgnacji. Pomocne jest nie tylko stosowanie odpowiednich kosmetyków, ale również włączenie do diety produktów, które przyczyniają się do poprawy kondycji skóry.

W czasie menopauzy skóra staje się wiotka i sucha, wymaga szczególnej pielęgnacji. Pomocne jest nie tylko stosowanie odpowiednich kosmetyków, ale również włączenie do diety produktów, które przyczyniają się do poprawy kondycji skóry.

Menopauza to czas, w którym kondycja skóry znacznie się pogarsza. Na skutek zmian hormonalnych cera może stać się wiotka i mniej jędrna, podatna na powstawanie zmarszczek. Częstym problemem jest również nadmierna suchość cery. Niemal z dnia na dzień skóra może zacząć wyglądać starzej, dlatego wskazane jest wdrożenie planu, dzięki któremu cera odzyska blask, a my poprawimy swoje samopoczucie.

Dlaczego cera zmienia się w czasie menopauzy?

Zmiany hormonalne, do jakich dochodzi w organizmie na skutek menopauzy, wpływają także na skórę. Staje się dużo cieńsza, przez co traci jędrność. Na wiotkiej skórze szybciej widać negatywny wpływ wolnych rodników i zmarszczki. Procesom tym nie da się zapobiec, ponieważ wynikają one z fizjologii, ale można zrobić wiele, by poprawić kondycję skóry.

Jak pielęgnować skórę w czasie menopauzy?

O cerę należy dbać zawsze. W czasie menopauzy skóra wymaga jednak szczególnej pielęgnacji i wdrożenia kilkuetapowego planu działania. Konieczne jest dokładne oczyszczanie z resztek makijażu i zanieczyszczeń, stosowanie dobrych kremów nawilżających, które wspomagają barierę naskórkową, a także kremów ujędrniających, przywracających cerze odpowiednie napięcie. Regularna pielęgnacja, połączona ze stosowaniem kosmetyków przeciwsłonecznych, może znacząco poprawić kondycję skóry.

Dobrze jednak pamiętać, że kosmetyki to nie wszystko, bo o skórę należy dbać również od wewnątrz. Odpowiednie nawadnianie organizmu (minimum 2 litry wody dziennie) oraz stosowanie zdrowej, zbilansowanej diety również w niebagatelny sposób wpływają na kondycję skóry. Prosta zasada, mówiąca o tym, że jesteśmy tym, co jemy, sprawdza się również i w tym wypadku. Zdrowa żywność, pełna witamin i minerałów, jest w stanie poprawić wygląd cery i wzmocnić ją.

Jakie składniki włączyć do diety w czasie menopauzy?

W diecie w czasie menopauzy powinny znaleźć się składniki, które wzmocnią kondycję skóry. Są to głównie witaminy z grupy B, witamina A, ale też fitoestrogeny i kwasy z grupy omega. Znajdziemy je w wielu produktach, dzięki czemu skomponowanie zdrowego jadłospisu nie jest trudne.

1. Witaminy z grupy B

Witaminy te wspierają kondycję skóry, włosów i paznokci. Znajdziemy je w produktach z pełnego ziarna, płatkach owsianych, otrębach, ale też drożdżach, rybach czy owocach morza. Wpływają również pozytywnie na układ nerwowy, odpowiadając za procesy regeneracyjne mózgu.

2. Witamina A

Na kondycję cery dobrze wpływa również witamina A. Przyspiesza ona odnowę skóry i może zapobiec szkodliwemu działaniu wolnych rodników. Dodatkowo może wygładzać zmarszczki, poprawiać napięcie skóry, wspierać produkcję włókien kolagenowych. Witaminę A znajdziemy w maśle, jajach, ale też produktach mlecznych, tłustych rybach morskich i wątróbce.

3. Fitoestrogeny

Fitoestrogeny to składniki, które szczególnie są polecane dla kobiet w okresie menopauzy. Budową przypominają żeńskie hormony, mają też podobne działanie, dlatego mogą okazać się pomocne w łagodzeniu objawów menopauzy. Mają zdolność rozszerzania naczyń krwionośnych, co przekłada się bezpośrednio na wygląd cery. Rozszerzone naczynia krwionośne transportują więcej substancji odżywczych, dzięki czemu skóra jest mocniej ukrwiona i dotleniona.

Fitoestrogeny znajdziemy głównie w soi, ale też w pestkach dyni, sezamie, pestkach słonecznika, migdałach. Warto włączyć je do diety, bo mogą pomóc w łagodzeniu objawów menopauzy.

4. Kwasy omega

Aby zadbać o właściwą kondycję skóry, warto włączyć do diety więcej produktów bogatych w zdrowe tłuszcze. Kwasy z grupy omega wpływają na kondycję skóry, ale też wspomagają pracę układu nerwowego i krwionośnego. Źródłem kwasów z grupy omega są oleje roślinne (np. rzepakowy, słonecznikowy, lniany), a także tłuste ryby morskie, orzechy, pestki.

Podsumowując, w diecie kobiet w okresie menopauzy powinny znaleźć się składniki, które wesprą stan naskórka , co nie pozostaje bez wpływu na kondycję skóry. Bezsprzecznie zaliczają się do nich witaminy z grupy B, witamina A, fitoestrogeny czy kwasy omega.